Thursday, August 12, 2010

TUHANKU...

Tuhanku...
Ketika hati menangis kau saja yang tahu

Tuhanku...
Ketika mereka meninggalkan aku sendiri
Ketika dunia tiada simpati, Kau tetap mendengar rintihanku
Pada Mu tempatku menagih kasih
Ketenangan ku rasa mendekati Mu
Syahdu malam tak terasa sunyi


Tuhanku...
Ketika aku dalam kepayahan, dalam kesendirian dihimpit cubaan
Kau beri aku kesabaran, pengalaman mengajar erti kematangan
Lantas Kau membuka pintu hatiku untuk memberi kemaafan 
Pada mereka yang pernah melupakanku

Tuhanku...
Ketika aku buntu 
Kau berikan aku kekuatan, kau tunjukkan aku jalan
Kau tak biarkan aku sendirian

Tuhanku...
Yang Maha Pengasih, Rahmatmu tak terkira
Syukurku melangit pun tak tercapai
Sungguh aku merasa berdosa karena dulu sering lalai
Semoga penyesalanku Kau terima......

Amin YA RABBAL alamin....

0 comments:

Related Posts with Thumbnails